04 maj 2020

Nov ribniški filter "downflow"

Že od vsega začetka (13 let !) sem imel v ribniku najprej en sod, nato dva in na koncu tri med seboj povezane "upflow" tlačne sode. V veliki meri so služili odlično, nekaj težav se je pojavljajo s pritiskom, sploh nekje avgusta, ko je filter postal že malo zapacan. Zato sem se letos odločil za menjavo filtra. Izbral sem 500l kad za deževnico in princip prosto padajoče vode ("downflow"). Glede delovanja bom lahko poročal šele jeseni, vendar tako po občutku lahko rečem, da se bi moralo obnesti super. Razen vhodne cevi (vodovodna pocinkana) sem ostale izbral plastične PVC za bazensko napeljavo. Enako sem se odločil tudi za večji izhodni ventil.

Odločil sem se za okvirni prikaz zgradbe:

Kad za deževnico kapacitete 500l

Izhodni del velikosti 75 mm, kompatibilen s standardno PVC kanalizacijo

Izhod sem se odločil narediti predimenzioniran zaradi preteklih izkušenj, čeprav bi lahko dal tudi manjšega, okrog 50 ali 60 mm. Za 75 mm sem se odločil tudi zato, ker sem potem za izhod do potoka lahko uporabil cenejše PVC cevi za hišno kanalizacijo. Vsi ti adapterji pa so namenjeni bazenski tehniki.


Vhod v filter, pocinkani elementi 3/4".

Za vhod v filter na vrhu z desne sem se vseeno odločil za klasične pocinkane elemente hišne vodovodne inštalacije, med drugim zaradi cenejše cene in ustrezne velikosti, saj je tudi izhodna cev črpalke velikosti 3/4".



Kad na podstavku iz zidakov

Izhodni ventil za mulj (60 mm)

Samo kad smo postavili na ustrezen podstavek iz zidakov. Spodaj so prane plošče. Tako dobim primerno višino s padcem do vrha potoka. 


Izhod v potok pred zakritjem


T-člen in cev do 10cm nad dnom. Tako se po njej dviga prečiščena voda v izhod. Na vrhu se voda preliva ob previsokem nivoju, kot je v primeru na sliki (varnost).

Vhod preko podaljška in T-člena

Izhodna cev T-člen. Vrhnji podaljšan del skrbi za preliv ob morebitni zamašitvi filtra.


Spodnja zadnja plast (gledano na padanje vode). Plastični gajbici in plastični tulci za distanco od dna. 

Sledi poliestrska volna

Modre gobe

Sledi še mreža in tanjša plast rečnih kamnov

Izbor materialov za sam filter je seveda poljuben in možnosti je ogromno. Nekako si morajo slediti od grobega proti bolj finemu na dnu.

DODATEK: Prav je, da objavim še povezavo od koder sem črpal začetno idejo. Seveda ni edina: https://www.youtube.com/watch?v=Ginrvsv2Iow Da ne bo kdo užaljen ;)




02 november 2019

13. rally Idrija 2019

Po več letih zelo dobrodošla sprememba v vodstvu organizacije relija Idrija, kar se je takoj poznalo tudi na svežini HP-jev. Letošnji reli Idrija je bil skoraj v celoti "nov", saj so bile razen HP Idrija vse preizkušnje nove. Nov je bil tudi SS Žiri, ki je potekal po industrijski coni v Žireh. Baje se za prihodnje obeta tudi vrnitev SS Idrija po centru mesta, kar je zagotovo vzpodbudna novica za nadaljevanje relija v mestu z najdaljšo rally tradicijo. Reli je sicer potekal v soboto in nedeljo 26. in 27.10, podobno že zadnjih nekaj let. Videli smo tudi kar nekaj reli povratnikov, tudi v zmogljivih R5 dirkalnikih. 

Skupna zmaga je brez težav šla v roke slovenskima državnima prvakoma, posadki Turk - Kacin v Hyundaiu i20 R5. Bolj napete borbe so potekale v diviziji 1 in 2. Celotni rezultati.

V toplem in sončnem vremenu (kar je za ta čas prava redkost), smo z lepim številom gledalcev na novih preizkušnjah spremljali zelo zanimivo dirko, veliko akcije, drsenja in tudi nekaj manjših ali večjih napak, ki so se vse k sreči končale zgolj s polomljenim materialom. Veliko od tega tudi v spodnjem video posnetku.

Sezona je s tem več ali manj končana, če ne prej se gledamo spet naslednje leto v domačih krajih, na reliju Vipavska dolina 2020 !























19 oktober 2019

20. rally Poreč 2019

Jubilejni, 20. rally Poreč 2019, ki pa to ni bil. Vse skupaj se je končalo že pri listi prijav, ki sicer ni bila tako slaba, ni bila pa neki kakovostna. Drugo poglavje so vedno ene in iste preizkušnje, ki jih samo malo obračajo. In to za več različnih relijev. Drugo dejstvo pa je, da če ne bi bilo slovenskih tekmovalcev (reli šteje tudi za SLO DP) in po večini slovenskih gledalcev, relija sploh ne bi bilo oz. se ga ne bi splačalo delati, kljub poskusu glamurja in atrakcije na ceremonialnem startu, kot da gre za WRC dogodek (ki ga že več let vztrajno napovedujejo). Glede organizacije je tokrat vse teklo več ali manj po pričakovanjih in ni bilo nič takega, kar na hrvaškem ne bi bili že videli v preteklih letih. Sam rally so letos povsem nepotrebno raztegnili na 2 dni za gledalce in kar 4 za posadke (vključno s popisi in shakedown-om). V nedeljo je bilo samo dobrih 14 tekmovalnih km...

Da pa ne bomo samo jamrali, se osredotočimo na bistvo. Videli smo lepo dirko v idealnem rahlo oblačnem toplem vremenu. Žal je slovenska posadka Turk - Kacin v Hyundaiu i20 R5 odstopila že na drugi sobotni HP (odpoved motorja) in konkurenca R5 dirkalnikov se je zmanjšala na 3. Skupna zmaga bi tako šla posadki De Cecco (oče in hči) v enakem Hyundaiu i20 R5, če ne bi bilo prebite gume na zadnji sobotni HP Flengi. Zato sta skupno zmagala madžarska posadka Antal Kovacs / Gergely Istovics v Ford Fiesta R5. Vsi rezultati.

Tudi slovenske posadke v nižjih divizijah so se dobro držale, državna prvaka divizije 1 sta tako že postala posadka Jerkič - Stopar v MG ZR 105. V diviziji 2 pa po odličnem boju pred posadko Štucin Maver v Cliu R3 Maxi zmagala Fakina v Peugeotu 208 R2.




















Se vidimo v Idriji !