29 avgust 2017

53° Rally del Friuli Venezia Giulia 2017

Konec avgusta poteka tradiconalno rally Alpi Orientali oz. z modernim imenom rally del Friuli Venezia Giulia, blizu Čedada (Cividale del Friuli) takoj čez slovensko mejo. Letos je reli štel tudi za italijansko WRC prvenstvo in zato smo na štartu videli tudi precej WRC bolidov. Udeležili smo se vseh treh HP-jev v soboto, ki so se ponovili (Trivio, Mersino in Tribil). V močni konkurenci so se pomerile tudi 4 slovenske posadke, posadka Premrl - Ošlaj s Citroenom DS3 R3T je bila v soboto zaradi zdravstvenih težav voznika primorana odstopiti. Tudi letos je reli potekal v lepem poletnem vremenu, le tempo je bil malce bolj hud (zaradi časovne stiske) kot lani. Svoje poglavje je tudi italijanska organizacija, ki skoraj vsako leto pušča grenak priokus, običajno že na začetku z iskanjem Press centra na vseh nemogočih in mogočih lokacijah (kriva je že slaba označitev) ter zelo pozen prihod osebja oz. odprtje le-tega. Drugi fenomen so sami redarji, ki preganjajo "akreditirance", gledalci pa lahko dobesedno skačejo po progi. En del take cvetke je viden tudi v posnetku na 4. minuti na mostu. Je pa vse to del italijanske folklore in njihovih relijev, zato vsako leto vsaj enemu takemu dogodku lahko rečem "Only in Italy" :). Sledi pestro dogajanje z GHD Ilirska Bistrica ter teden dni kasneje s pestro zasedbo (rekordno !) na največjem slovenskem reliju po Saturnusu, rally Nova Gorica. Se vidimo na katerem od zavojev.



















17 avgust 2017

GHD Lučine 2017 - International Hill Climb Race 2017

Mednarodna gorsko-hitrostna dirka v Lučinah, točneje na cesti od Todraža do Lučin v dolžini 4 km, se je letos odvijala 12. in 13.8. Udeležili smo se dveh treningov v soboto ter treh tekmovalnih voženj v nedeljo. Letos sicer nekoliko manjša udeležba zmogljivih prototipov in formul, vendar smo kljub temu videli kar štiri popravke rekorda za "turna" vozila, ki ga je naredil avstrijski voznik v dirkalniku VW Golf TFSI-R, Karl Schagerl. Tudi absolutni rekord je bil tokrat v nevarnosti, saj ga je resno ogrozil italijan Federico Liber v Gloriji C8P-EVO, ki se mu je približal na vsega 19 tisočink sekunde ! Najboljši slovenec je bil Vladimir Stankovič (Gibson RME04). Vsi rezultati.

Za razliko od pretekih let je bilo letos vreme hladnejše in bolj znosno za spremljanje dirke. Tudi udeležba gledalcev je bila približno enaka, kot pretekla leta. Zmaga pa super organizacija ter odlična ponudba na "šankih" s strani lokalnih gasilcev - priporočam. Vsekakor dober začetek po poletnem premoru in dober uvod pred gorsko dirko v Ilirski Bistrici prvi vikend septembra.














05 julij 2017

4. Rally Železniki 2017

Rally v Železnikih si je v štirih ponovitvah (prvič je bil kot sprint rally) že dodobra utrdil mesto v slovenskem državnem prvenstvu. Letos smo videli kar štiri R5 dirkalnike, poleg slovenske posadke Turk - Kacin v novem Peugeotu 208 T16 R5, posadke De Cecco - Campeis v Hyundaiu i20 R5, ter že lanskih udeležencev, slovaške posadke Majerčak - Vejačkova v Fordu Fiesti R5, tudi še Hermann Gassner jr. - Ursula Mayrhofer v Hyundaiju i20 R5. Če ne pozabimo še pestre slovenske divizije 1 in vse ostale nepogrešljive avtomobile in voznike, je bila štartna lista obetajoča in štela nekje 53 dirkalnikov. Že prvi dan, v petek,  na ponovitvi krajše HP Dražgoše Sprint, se je proti koncu ulil dež in tako že prvi dan malček premešal štrene. No, v soboto smo potem imeli idealen sončen dan, za razliko od preteklih let manj vroč. Videli smo enake HP kot lani, le Soriška planina je bila letos prvič v takem obsegu. Skupna zmaga je na koncu vendarle šla v roke slovaški posadki, ki pa je zaradi težav z motorjem na zadnji preizkušnji "Powerstage" Dražgoše izgubila skoraj vso prednost in tako zmagala le za 0,2s pred našo posadko Turk - Kacin, kar je praktično formulaški zaključek.

V diviziji 2 sta zmago pobrala Humar in Cevc v novem Peugeotu 208 R2, potem ko sta bila hitrejša od posadk Premrl-Ošlaj (Citroen DS3 R3T) na drugem in Mrevlje-Gomizelj (Peugeot 208 R2) na tretjem mestu.

V diviziji 1 je po veliki smoli konkurence s prebitimi gumami na HP Podlonk, zmaga šla v roke Martinu Štucinu in Gregorju Maverju (Škoda Felicia Kit Car).

Komplet rezultati so na voljo tokrat kar pri organizatorju, časomerilcih OmikronPlus.

Super organizacija Omikron Plus-a ter dobra promocija dogodka sta dobra popotnica tudi za naprej. Če bo še kakšna nova trasa HP pa še toliko bolje :).

Resnično upam pa, da se razne zakulisne mahinacije pri tujih hitrih voznikih ne bodo nadaljevale ali stopnjevale, saj se razna "opravljanja" iz ozadja vlečejo že od relija Velenje in "afere" Hideg.