Zaradi rahlih tresljajev pri zaviranju (pa tudi zaradi precejšnje obrabljenosti ene izmed štirih ploščic) sem se odločil za zamenjavo zavornih diskov pri mojem Citroenu AX 1.1i, letnik 93. En vodič z enako vsebino najdete tukaj, vendar naj bi veljal za starejše letnike, ker je pri mojem (let. 93) zadeva rešena malo drugače. Zato sem se pravzaprav tudi odločil za kratek opis in par fotk.
Najprej, jasno, dvignemo avto ter odvijemo kolo da pridemo do diska.
Nato lahko že kar odvijemo četrti (manjši) vijak, ki drži disk na mestu. Tukaj lahko tudi odklopimo kabla za obrabljenost ploščic.
Po pošpricanju dveh inbus vijakov s sprejem proti rji (npr. WD 40), ki držita ploščici na mestu, je čas da ju odvijemo. Ponavadi je potrebno uporabiti malo sile. Pazimo na položaj vzmeti na sredini, nad ploščicama v zavornih vilicah, za poznejšo ponovno namestitev na pravo mesto. Mimogrede, inbus vijaka sta colska (3/8").
Ko smo odstranili ploščice in disk nam ostane le še ležišče diska. Jaz sem ga samo očistil, saj ni imel rje, zato ga ni bilo treba očistit z jekleno krtačo ali brus papirjem. Nato je dobro, da batek zavor (na sliki tisti krog zgoraj levo) s cvingo stisnemo skupaj. Tako bo dovolj prostora za nove debelejše ploščice ter nov disk.
Star zavorni disk.
Nameščene nove ploščice v zavornih vilicah..
Namestitev ploščic in diska nazaj. Tu moramo biti pozorni, da ploščice pretirano ne drsajo po disku in ustrezno prilagodimo razmak. Ko je vse na mestu nazaj privijemo vijak na disku.
Priklopimo še nova kabla za obrabljenost ploščic in privijemo inbus vijaka nazaj. Kabla za obrabljenost lepo z vezicami stisnemo k nosilcu, da nam jih kolo ne potrže.
Vse skupaj ponovimo še na drugi strani.
Novi zavorni ploščici. En komplet ploščic ima na hrbtni strani dve izboklinici, na kateri sede ta kovinska ploščica, ki služi kot zapora, da guma iz zavornega batka ne zleze do ploščic. Ja ta reč bi lahko bila bolje rešena, novejši avti imajo to ploščico že kar privarjeno na zavorno ploščico.
Še na tej strani stisnemo inbus vijaka, prilagodimo razmak ploščic, priklopimo nazaj tudi kabla ter stisnemo četrti križni vijak na disku.
Seveda tukaj v teoriji in nekaj slikah zgleda vse enostavno. A v resnici lahko naletimo na kar nekaj problemov. Za kakšno dodatno vprašanje je še prostora pod komentarji ali preko e-mail naslova.
Vodič je le informativne narave.
Po pošpricanju dveh inbus vijakov s sprejem proti rji (npr. WD 40), ki držita ploščici na mestu, je čas da ju odvijemo. Ponavadi je potrebno uporabiti malo sile. Pazimo na položaj vzmeti na sredini, nad ploščicama v zavornih vilicah, za poznejšo ponovno namestitev na pravo mesto. Mimogrede, inbus vijaka sta colska (3/8").
Ko smo odstranili ploščice in disk nam ostane le še ležišče diska. Jaz sem ga samo očistil, saj ni imel rje, zato ga ni bilo treba očistit z jekleno krtačo ali brus papirjem. Nato je dobro, da batek zavor (na sliki tisti krog zgoraj levo) s cvingo stisnemo skupaj. Tako bo dovolj prostora za nove debelejše ploščice ter nov disk.
Star zavorni disk.
Nameščene nove ploščice v zavornih vilicah..
Namestitev ploščic in diska nazaj. Tu moramo biti pozorni, da ploščice pretirano ne drsajo po disku in ustrezno prilagodimo razmak. Ko je vse na mestu nazaj privijemo vijak na disku.
Priklopimo še nova kabla za obrabljenost ploščic in privijemo inbus vijaka nazaj. Kabla za obrabljenost lepo z vezicami stisnemo k nosilcu, da nam jih kolo ne potrže.
Vse skupaj ponovimo še na drugi strani.
Novi zavorni ploščici. En komplet ploščic ima na hrbtni strani dve izboklinici, na kateri sede ta kovinska ploščica, ki služi kot zapora, da guma iz zavornega batka ne zleze do ploščic. Ja ta reč bi lahko bila bolje rešena, novejši avti imajo to ploščico že kar privarjeno na zavorno ploščico.
Še na tej strani stisnemo inbus vijaka, prilagodimo razmak ploščic, priklopimo nazaj tudi kabla ter stisnemo četrti križni vijak na disku.
Seveda tukaj v teoriji in nekaj slikah zgleda vse enostavno. A v resnici lahko naletimo na kar nekaj problemov. Za kakšno dodatno vprašanje je še prostora pod komentarji ali preko e-mail naslova.
Vodič je le informativne narave.
0 komentarjev:
Objavite komentar