27 oktober 2008

Rodil se je Nadzornik, micro-ATX računalnik

Doma mi je ostajalo nekaj komponent (rami, trdi disk...), zato sem se odločil, da sestavim še eno ločeno mašino. Trenutno bo služila za potrebe video nadzora, v prihodnje pa še za kaj drugega. Iz Nemčije sem naročil ohišje za mATX plošče oz. za barebone računalnike. Pri nas se kaj podobnega niti ne dobi, sploh za tak denar, 40 €. No, procesor, ploščo in napajalnik sem naročil kar pri nas. Odločil sem se za ASRock mATX Wolfdale 1333-D667 R2.0 z Intelovim čipovjem, LC Power 420 W napajalnik z 12 cm ventilatorjem za minimalen šum ter za rabljen Intel Celeronček D 3,05 GHz.

Ohišje ima pladenj za matično ploščo na vodilih.



Ko odstraniš sprednjo masko in stranice ostane samo tako ogrodje.


Na desni strani (če gledamo od spredaj nazaj) je prostora za dva 3.5" trda diska v pokončni postavitvi. Tu je svoje mesto našel Maxtor 40 GB IDE Slim, ki je prej ležal v omari. Drugače ima prostora še za 2x 5.25" enoti ter za eno zunanjo 3.5" enoto (ubogi disketnik). Spodaj levo je prostora za en 8 cm ventilator.



Najboljše pri ohišju je to, da sprejme standardni ATX napajalnik. V mojem primeru LC-Power 420 W.


Zadnja plat ohišja. Levo od napajalnika je prostor za dodaten 12 cm ventilator, ki pa ga nisem dal, ker ni nobene potrebe po dodatnem zrakomlatu.



Končana zadeva.


Power up !



LCD na maski kaže temperaturo notranjega senzorja, ki ga lahko po želji nekam priflikamo s kapton trakom. Tu so še vhodi 2x USB, Firewire, zvok in mic. Pa še ročaj za lažje prekladanje kište.


Zajemna DVR kartica. Obnese se dobro, le priložen program bi lahko bil boljši, a kaj ko bi dal samo za dober program trikrat toliko ali pa še več kot sem sedaj dal za vse skupaj. Razmišljam tudi o vstavitvi PCIe Wlan kartice, da bi odpadlo napeljevanje mrežnega kabla.


3 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Živjo
Precej dela in denarja, pa še porabe bo kar nekaj če vzameva da ima že sam napajalnik kar nekaj porabe tudi v mirovanju, pa še vse ostalo lahko prišteješ s tihim ventilatorjem vred....ki kot vemo ni nikoli tiho...
Vse to se veliko elegantnejše izvede s pomočjo Asus routerja - ki je v tem primeru namesto tvojega računalnika, nanj pa je priključen zunanji disk in kamera za video nadzor......
Pa to ni vse kar Asus-a v taki kombinaciji lahko naučimo.... in to pri 0.7W porabe.
Pa brez zamere.... zgolj mnenje

ps.
Kišta pa je lepa.

Matej pravi ...

Glede dela, to mi je v veliko veselje. Glede denarja spet ni bila taka velika reč. Glede porabe naj te tudi ne skrbi, se pa strinjam da žere kar precej tudi v mirovanju. Tišina pa mi lahko vejameš da je, najbolj je zaenkrat glasen stari IDE disk, če bi disk zamenjal bi ga lahko imel v sobi poleg postelje komot. Tudi glede routerja se strinjam, vendar pa ali lahko na routerju nastavljaš motion detection (detekcijo gibanja), vsako cono posebej, nastavljaš urnik kdaj naj snema oz. zajema in še 100 drugih reči. Lahko priklopiš do 16 kamer ? Ne. In kot sem omenil ne bo samo za videonadzor, s časom bom verjetno nanj preselil tudi strežnik in FTP, tako da potem ne bo tako brez veze več. Zamerim pa ne, zakaj pa bi, vsako mnenje je več kot dobrodošlo :).

P.S: Kišta se tudi meni dopade ja.

Anonimni pravi ...

Ne rečem, da ti delo z računalniki ni v veselje, kakor tudi meni....
Motion detection je možen, live stream je možen, pošiljanje posameznih slik je možno. Koliko kamer je možno pa ne vem, ker se sam sicer nisem posvečal videonadzoru pač pa drugi temi ki jo omenjaš, to je pa da mi brez težav, zelo porabi prijazno teče na Asusu web strežnik, ftp, samba share, torenti se prenašajo brez vklopljenega računalnika in se shranjujejo direktno na zunanji HDD..., skratka ni od muh....

lp
Marko