29 september 2009

Grafična tablica Wacom Bamboo

Gre za enega obveznih pripomočkov za vsakega sodobnega umetnika in za dobrodošlo vhodno napravo za vsakega fotografa, ki rad izpopolnjuje fotografije do potankosti. Tudi sam sem si, predvsem zaradi dokaj ugodne priložnosti (beri cene) in pozitivnega mnenja o grafičnih tablicah po forumih, omislil eno. Gre za tablico priznanega proizvajalca Wacom, model Bamboo MTE450A.

Pa poglejmo...


Lična škatlica.


V njej pa še ena. In to črna !



Jap, zahvala v xyz jezikih za nakup.


Tablica formata A6, pisalo, USB kabel (dolžine 1,5 m), podstavek za pisalo ter CD-ji.


Zraven dobimo gonilnike in Bamboo programsko opremo, Ulead PhotoImpact 12 SE, CorelDraw Essential Edition 3 ter navodila za uporabo. Ni slabo.


Ob prvi uporabi dobimo rahlo čuden občutek in se moramo navaditi, da ne pritiskamo dveh gumbov na pisalu po nesreči. Tadva sta programabilna, privzeto pa služita desnemu kliku in pan funkciji. Levi klik pa lahko dosežemo z dotikom površine (enako kot na ploščici pri prenosnikih). Pisalo nudi tudi senzor za pritisk. Z 0,01 milimetrsko oz. z 2540 dpi občutljivostjo smo na tresljaj roke natančni. Sama tablica sicer nudi še dodatne 4 programabilne gumbe in touch zoom krožno površino. Prilagojena je širokim (wide) zaslonom, vendar deluje tudi na klasičnih katodnih monitorjih in LCD-jih "kvadratnih" formatov. Velikost zaslona se preslika na občutljivo površino, tako jo ne glede na velikost monitorja v celoti koristimo ali pač ne, kakor si nastavimo. Kvaliteta izdelave je odlična, tablica je izjemno tanka in ravno prav velika za vsako mizo. Večja bi bila že malo nerodnejša (in krepko dražja). Ko obrabimo konico pisala, jo lahko za 5 $ (5 kosov) naročimo direktno iz njihove strani. Tudi gonilniško je zadeva odlično podprta, saj deluje praktično povsod. Od Microsofta, preko Linuxa do Jobsovega Appla oz. Mac OS-a. Privzeto jo podpirajo tudi vse foto aplikacije (Lightroom, Photoshop CS,...) ter gostiteljski OS, pisarniški programi (MS Office 2007) itd.




  Pa naj vseeno naštejem še nekaj minusov. Osebno me še najbolj moti, da v Lightroomu ali Photoshopu ne deluje radirka. Torej če pisalo obrnem narobe, bo funkcionalnost še vedno enaka kot ob pravilni legi. Kolikor sem testiral v Lightroomu tudi ne deluje občutljivost na pritisk, ki pa deluje v Photoshopu. To so vse programske omejitve, ki so jih nekako "prisiljeni" uvesti, da ne delajo prevelike konkurence svojim boljšim in precej dražjim ter tudi večjim tablicam.


14 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Si dobil pravo serijsko številko za Coreldraw Essentials? Moja je bila za Corel Painter in ne deluje.
Drugo vprašanje, gonilnik se mi je naložil v češčini. Jezika mi ni uspelo spremeniti, tudi brisanje in ponovna instalacija ni pomagala. Je pri tebi to OK?

Matej pravi ...

Res je, priložena serijska ni pravilna. Je za Corel Painter Essentials 3. Očitno gre za napako, bomo pa kaj pogledali po temnih področjih, če bom rabil ta programski paket ;).

Glede gonilnika jaz nimam težav, je v angleščini. Drugače pa najdeš gonilnike na uradni strani, nekaj težav je samo z zadnjo verzijo 5.20 (na Visti), verzija 5.11 deluje OK. http://bit.ly/Vxc3p

Anonimni pravi ...

Alo,

ali lahko napišeš, kje si kupil in koliko je bilo vseh stroškov skupaj?

Matej pravi ...

Kupil sem jo v Hoferju, vseh stroškov je bilo 60€ plus bencin ter čas, ki sem ga porabil do trgovine ;)

Anonimni pravi ...

sam sem jo tudi mislil kupiti pa sem se ustrašil formata A6 (da bo pač premajhen) ... zanima me kako deluje v praksi? je res premajhen ali je vredu?

Matej pravi ...

Odvisno za kaj jo potrebuješ. Če rišeš in ustvarjaš z njo postane res premajhna, drugače pa velikost ni taka ovira. Seveda pa drži, večje je boljše in od viška glava ne boli.

Anonimni pravi ...

Lep pozdrav, js pa sem vceraj dobu tud iz hofra tole graficno kartico in ti pvoem, js sm mel samo en cd noter kot vidim pri tebi pa si imel 4? no in tezava tudi v jeziku ki je seveda mislim da v cescini tudi. nevem kaj naj naredim glede ostalih cdjev?

Matej pravi ...

Jaz sem jo kupil že lani in so bli tisti 4je CD-ji zraven. Mogoče so kaj spremenili, poglej kaj bi moralo biti zraven v navodilih. Jih pa nisem potreboval, saj gonilnik dobiš na spletni strani, programe imaš pa ponavadi itak svoje (Photoshop, Word...). Je bila pa tudi pri mojem kompletu neka zbrka s kodami, ker niso delovale. Mene to ni motilo, če tebe moti lahko itak reklamiraš.

Anonimni pravi ...

zanima pa me se nekaj, js sem jo namrec nabavu samo za to, za podpisovat elektronske dokumente, da ne rabim printat podpisovat in skenirat pa nazaj pošiljat, zato sem jo nabavu in ce bi mi lahko se povedu s kerim programom lahko js to oridiniram? ce npr. dobim v PDF formatu eno pogodbo za podpisat, kako jo lahko js potem podpisem s to graficno tablico?

Matej pravi ...

Za podpisovat pdf ni tako enostavno. Odvisno od dokumenta do dokumenta, eni so zaščiteni pred pisanjem. Mogoče je rešitev le pretvorba v wordov format, podpis in nato nazaj v pdf. Sicer pa za podpis ne bi potreboval tablice, saj lahko podpis skeniraš ali fotografiraš in ga vstavljaš kot fotografijo. Vendar pa če se ne motim to ni uradni podpis. Mogoče bo kdo drugi bolj točno povedal glede tega.

Anonimni pravi ...

Aha, no do zdaj sem vse sprintav in podpisu pa skeniru in poslal nazaj in sem mislu da mi bo ta tablica olajsala to printanje in skeniranje :) in keri program ti uporabljas za podpisovanje kakih dokumentov al kako ti to delas da nevem npr podpises kak elektronski dokument?

Matej pravi ...

Ne vem, do sedaj nisem imel neke potrebe na tak način podpisovati. Če je potreben podpis, potem je običajno potrebno tudi sprintat, torej podpišem ko se sprinta. Za elektronski podpis pa se uporabljajo certifikati ne skenirani podpisi...

Unknown pravi ...

zdravo
zanimam se za nakup grafične tablice in me zanima kako se kaj obnese za pisanje
hvala
Lp

Matej pravi ...

Če te ne moti velikost se obnese v redu. Moraš se le malo privaditi na pisalo, saj je vseeno drugačen občutek, kot s kemikom. Ne vem pa če je njen primarni namen prostoročno pisanje, lahko pa tudi :).